En Royal Canadian Air Force Chronograph, A Rolex 1960 Rolex Oyster Perpetual, and A Universal Geneve Monodatic fake rolex


Eftersom vi redan har kommit långt in i augusti, kunde jag inte tänka mig en bättre tid att gå all in på en klocka för att underlätta slutet av sommaren blues. Bekvämt, augusti månad formar sig att vara en hemskt bra med avseende på vintage klockfynd, vilket gör dina alternativ både attraktiva och rikliga. I denna veckas round-up har vi en eklektisk blandning av sällan sett timepieces i enastående skick, inklusive fake rolex den sällsynta och kreativt namngivna Zodiac Zodia-Chron, tillsammans med en minty Monodatic från Universal Geneve, och en förgylld kronograf av Marvin. Med ett öga för renlighet har vi också inkluderat en otroligt obefläckad Oyster Perpetual och en av de trevligaste RCAF-kronograferna som du någonsin sett. Nu när jag har dig på kroken är det dags att rulla in saker.

En snabb eBay-sökning av termen "vintage Marvin-klocka" kommer visserligen att ge en rejäl hjälp av odds och slutar att jag skulle satsa att de flesta som läser den här webbplatsen inte skulle anses vara värda för handleden. Med det sagt, låt inte "bay cloud din bedömning, eftersom det finns mer för Marvin än som möter ögat på den digitala motsvarigheten till en loppmarknad. Under sin storhetstid var Marvin inte bara känd för produktion av fina kronografer och larmutrustade tidstycken, utan också för deras precisionstämda tävlingskronometrar, av vilka många använde den vördade Peseux 260. Om du kommer att humera mig för bara en sekund skulle jag vilja dela en topphylla Marvin med dig, att alla seriösa samlare skulle gärna kalla sin egen.

Du tittar på en betydligt tidig kronograf av Marvin, som du kommer att märka är försedd med en fantastisk förgylld urtavla, som förblir glansig och reflekterande. Jag vet inte om dig, men de kontrasterande tonarna i texten som läser "MARVIN" och "SHOCK-ABSORBER" gör det verkligen för mig, av skäl utöver min kunskap. Det som också verkar vara en Valjoux Cal. 71, som andra delar från Marvin var kända för att använda. Jag antar att klockor kopior företaget handlade händer vid någon tidpunkt, men om du refererar till delar av den här eran, hittar du kvalitet runt omkring dig.

Nu för att adressera den minuscule elefanten i rummet. Ja, den här klockan mäter 32 mm tvärs över, men jag skulle personligen inte låta det förskräcka dig. Kalla mig galen, men jag håller på att inte alla klockköp nödvändigtvis är avsedda för slitage och istället tycker om att bara uppskatta några stycken som de är. Jag skulle jämföra det med att köpa en riktigt speciell bil som du inte nödvändigtvis vill resa upp många mil, men det är kanske ett annat djur. Tvärtom, jag tror fortfarande att det här skulle vara mycket roligt att bära, med tanke på hur mycket detaljer som är förpackade i fallet.

Om du vill vara med på Marvin-spelet, gå vidare till eBay, där du hittar det här stycket är listat för försäljning av en säljare baserad i Miami. Det begärda priset är 2 995 USD, även om du också har möjlighet att göra ett erbjudande.www.fakerolex.se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Grand Seiko SBGA211 'Snowflake' är cool som is fake rolex

Vi presenterar Junghans Meister Chronoscope med guld och blått schema klockor kopior

Det finns vissa fake rolex grupper av samlare